Azt már Flyladytől és Via blogjából mindenki tudja, hogy 1. ahhoz, hogy rend legyen, mindennek meg kell lennie a helyének és 2. szemetet, lomot nem lehet rendbe tenni, ezektől meg kell válni. Ezért kezdődik minden "háziasszony-képző" könyv/blog/portál a szelektálással, lomtalanítással.

Nálam ez nem működik. Egyrészt kis lakásban vagyunk, nincsenek felesleges helyek, ha elkezdek lomtalanítani, az egész lakás változatlanul romhalmaz marad. Aztán végül bevágok mindent szekrényekbe, dobozokba, titkos rejtekhelyekre...

 

Másrészt Bika vagyok (az aszcendensem), ami a "nőies" alakom mellett gyűjtögető életmóddal áldott meg. Egyszerűen szeretem a régi dolgokat, és a szép dolgokat is. Pl. nagy magazin-gyűjtő vagyok, ezt persze már erősen szelektálva, de van néhány (típus, nem darab), amitől nem akarok megválni. (És az antikvár kategóriájú lapokat is szeretem, de ezt majd egy másik bejegyzésben). Másrészt a súlyom mindig ingadozik, nem akarok évente új ruhatárat venni, a meglévők is örök darabok, nem divathullámok diktálta impulzus vásárlások eredményei. És akkor még a könyvgyűjteményünkről nem is beszéltem! Én igenis kiakadtam, mikor a Flylady oldalon azt olvastam, hogy meg kell válnunk a könyveintől. Na nem!!! Nem tartom magam egy nagy kultúrembernek, na de hát, hogy egy lakásban ne legyenek könyvek - pláne sok könyvek!?! Férjemmel együtt lassan könyvtárt nyithatnánk, ő a történelmi és a mezőgazdasági könyveket szereti, én a háztartásról szólókat (naná!), és emellé még kedvenc témáim: pszichológia, asztrológia, festészet, és szépirodalom tetemes mennyiségben... Viszont az tény, hogy ennyi könyvnek lakásunkban nincsen hely, viszont az is tény, hogy van két pincénk is tárolóhelységnek és komolyan tervezzük, hogy nagyobb lakásba fogunk költözni.

De addig is, a nulladik lépésről. Szóval elkezdek szelektálni, megvan, hogy mit akarok megtartani. De hova tegyem? Én itt elszoktam bukni, mert eddig nem volt valami nagy rendszeresség a szekrényeimben, de szeretném, hogy ezután legyen. Úgyhogy nálam a 0. lépés a rend elméletben. Egyszerűen számba veszem a szekrényeket, és kitalálom, hogy mi hol legyen. És persze - mivel vizuális típus is vagyok, egyébként meg könnyen felejtek - mindezt írásban teszem. Minden polc fel lesz térképezve, így könnyű lesz rejtett tárolóhelyekre bukkannom (tudom, volt már ilyen kezdeményezésem). Ez persze nem megy egyszerre az egész lakással, ma pl. reggel számba vettem a gyermek ruhásszekrényét, és kitaláltam, hogy mi hol legyen. Így legalább az ő ruháit rendben el tudom rakni. A következők szerint.

A ruhákat több csoportba sorolom:

a) most jó ruhák

b) kinőtt ruhák

c) még túl nagy ruhák

A "most jó ruhákat" tovább is csoportosítom:

a1) játszótéri

a2) itthoni (melegítők, kimoshatatlan foltos ruhák, amiket nem sajnálok)

a3) utcai, alkalmi ruhák

A három alcsoportnak jut egy-egy polc, de külön vannak a pizsamák, kardigánok, kabátok zoknik és van jópár akasztós ruhánk is.

Az egyes polcokon a csoportosítás nagyjából a következő: sortok, rövidujjú pólók, hosszú ujjú felsők, hosszú nadrágok, szoknyák. Persze télen majd a sortok eltűnnek, de egyenlőre, még nyári melegben de már az őszre készülve, ez tűnik jó ötletnek.

A "már kinőtt" ruhákat is két csoportba teszem: megtartani - eladni. A megtartós megy a pincébe, az eladós megy a teszveszre.

A bejegyzés trackback címe:

https://rendalelkem.blog.hu/api/trackback/id/tr362252014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CTamás · http://www.joegeszseget.hu/ 2010.08.28. 07:02:46

Én azt hallottam egy anyukánál a játszón, hogy csináljunk helyet az új játéknak. (Amíg tele a kezed, úgysem tudsz újat bele tenni!).
Tehát ajándékozz és te is kapni fogsz!

Reklámanya 2010.08.28. 22:11:48

Igen, már készítettem elő cipősdobozt a karácsonyi Mikulásgyár részére, de az az igazság, hogy sok olyan gagyi játékunk is van, amit sem elajándékozni, sem eladni nem szeretnék. (Nem adok el vagy ajándékba olyat, aminek én nem örülnék - gondolom más is így van ezzel). Sőt sok játékunk nem is igazi játék, hanem valami leselejtezett eszköz a háztartásból, kiürült dobozok, stb. Ezek előbb - utóbb a kukában fognak landolni.

CTamás · http://www.joegeszseget.hu/ 2010.08.28. 23:49:27

Tedd inkább mellé! Ma a kuka mellett találtam egy nagyon jó kis kocsit, amiről le tudom szedni majd a műanyag dudával ellátott kormányt, amit fel tudok majd használni valahova.
süti beállítások módosítása